söndag 7 juni 2009

När den här dagen slogs i spillror

...kände jag bara likgiltighet.

Klockan var 20.55 enligt klockan på micron. Jag har legat de senaste två timmarna och söndagssovit i mjukbyxor och t-shirt. Under dagen har jag röstat i valet (för jag hatar inte demokrati) och hälsat på andrea (grattis!), det har varit en fin dag. Tillbaka till sängen, så jag ligger där, Malin har satt sig bredvid och satt i gång en film, livet leker. Så ringer min mobil. Så svarar jag. Så är det chefen som säger att han som skulle ha jobbat inte brytt sig om att dyka upp, så jag cyklar ut. 36 minuter senare står jag utanför vaktkojan och skriker "varför??". Jag hoppas någon antecknar någonstans hur mycket arbetsmoral jag har. att jag redan har hoppat in en natt utöver ordinare pass den här veckan och att det var på kvällen efter avslutningen. Och att jag har massa pass på lur veckan som kommer. Sleep is overrated. Precis som fritid. Jag ska titta på två säsonger Heja Björn i natt, det är ju det bästa (Utöver Svenska Slut och Lukas 8:18) som producerats i vårt land.
Jag ska sura en del också.
Och äta risifrutti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar