fredag 5 juni 2009

"No more pencils, no more books...

...I built the city out of one brick
It had a mayor and a crook
I made the crook stab the mayor then slay himself in the guilt
I stole the brick back and migrated east, now let's build" - Aesop Rock

De senaste terminernas slit gav idag utdelning i form av högsta omdömet och ett stipendium. Trevligt. Ännu trevligare var det när vi satt en gäng och drack öl och åt indiskt, ni vet så där "grabbarna i Sleepers träffas för första gången på länge"-trevligt. Men allt trevligt har ett slut. Jag hade tackat ja till att ta jouren idag, utan att tänka mig för. Resultat? Jo, just nu sitter jag och fryser i hamnen i vaktkojan medans regnet smattrar mot taket. Blixten slog ner i vattnet utanför innan, det lät otroligt mycket. Tillräckligt med adrenalin i kroppen för att hålla mig vaken.
I morgon jobbar jag igen, lördag är det SNS Block Party på dan och Secret Wars på kvällen. Söndag tillbringar jag med att sova tills jag tröttar på det, sen jobb måndag och onsdag. Om en vecka, då är jag människa igen. Ring mig då. Jag kanske har något att berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar