fredag 12 juni 2009

Trötthet

Just nu känner jag en grym trötthet. Jag tror mig veta att den beror på att all den press som jag kände under folkhögskoletiden för en vecka sen släppte i samband med omdöme och hej då-dagen. Men den beror lika mycket att jag helt plötsligt jobbar väldigt mycket. Det är samma jobb som tidigare, ett jobb som jag trivs med så det är inte det, det är mer det faktum att det har blivit så mycket jobb den senaste veckan. 60 timmar på 7 dagar tar ut sin rätt och så kommer det fortsätta vara. Men jag småmyser när jag tänker på de enorma rikedomar som kommer flöda genom kreditkortet den dagen jag får lön. Kläder, bäcker, skor, allt jag vill ha ska ner i trevliga påsar och hem till mig. Mycket jobb är lika med mycket materiell lycka. Inte äkta lycka men trots allt.
Jag har aldrig varit arbetslös mer än en vecka i stötet och det har hänt två, kanske tre gånger och seriöst så har jag svårt att förstå hur det kan vara så svårt att hitta ett skitjobb at harva på tills man hittar något annat.
Nu är jag ledig till söndag på kvällen. Tv-spel, fest och umgänge. Inga måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar