söndag 29 mars 2009

Elfte inlägget / Fobier

Jag har en egentlig fobi.Fåglar. Jag blir kall i kroppen och försvarsinstinkterna slår till direkt. Jag kom till jobbet för ungfär 20 minuter sedan och insåg att jag hade glömt den riktigt stora nackdelen med mitt jobb. Så fort det är någorlunda varmt, som nu, så invaderas hamnen av fåglar. Måsar, säkert någon trast och min svurna fiende nummer ett, gässen. Jag hatar gäss. Verkligen hatar. Som Hutus hatar Tutsier, som solen hatar snö, som AIDS hatar rena sprutor, ja ni förstår.
Jag trodde jag och gässen hade en överenskommelse. Men icke. Nu står dom utanför min vaktkoja och låter, kluckar och väser. Bajsar sina grästollar och betar. Hat, men inte hatsex. Tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Sebastian, du är ju uppväxt på Gässlingavägen...hmm

    SvaraRadera
  2. Haha, det är i och för sig sant. kanske en överdos i ung ålder som gett mig men för livet. sånt händer!

    SvaraRadera