fredag 27 mars 2009

Sjunde inlägget / Om män och kvinnor

Okej, okej, både Mal-o och Niklas har skrivit inlägg om könsroller och liknande. Jag ger mig nog in i leken.
Oavsett om man kör fullt ut på kvinnosynen i Strindbergs "Fadren" eller hoppar på vi-är-unga-och-rakar-inte-benen-feminismen på 90-talet är en sak säkert. Både kvinnor och män är människor, människor är i grund och botten idioter och får arbeta ifrån det utgångsläget. Svårare än så blir det inte. Eller sanningen, i mina ögon är alla jämlika och vi borde kicka feminism, anti-feminism och hela grejen över relingen (jag är ju "styrman" trots allt) och bara inse att det vissa grupper så starkt motsätter sig och vissa så starkt kämpar för handlar om sunt förnuft.
Där finns biologiska skillnader och likheter och de ska respekteras. Älska din granne och de andra så får du kärlek som ett brev på posten.
Sjukt tråkigt.

I mina ögon så är alla lika värda och bla bla bla ni vet vad jag menar, det kanske är lättköpthet och godtrogenhet som gjort att vi svalt den dängan, dags att ifrågasätta kanske?
Godtrogenhet är aldrig bra, det är så folk börjar med knark och pisksex och pedofili.

De gamla Italienska futuristerna hade kallat mig mjukis och förrädare.

1 kommentar:

  1. hm, det är annat ljud i skrällan när jag försöker få dig att bara hålla med mig..

    SvaraRadera