tisdag 31 mars 2009

Fjortonde inlägget / Gift ger starka barn

Jag fick ett tuggummi på bussen som förde tankarna till en glass som fanns när jag var liten, en glass där pinnen i själva verket var ett tuggummi i ett färgglatt papper. Ingen bra idé visade det sig eftersom tuggummit var fruset och när man kommit så långt att man skulle börja tugga det smulade det sig i munnen.
Dette ledde mina tankar till godis när man var liten. Att nötkräm faktiskt var gott på den tiden, att Pop Rocks kittlade våra tungor och att Double Dip var godis och inte något obskyrt inom porrvärlden.
När jag var liten var gift och kemikalier en naturlig ingrediens i godis och inte förr än riktiga fruktjuicer och naturliga aromer introducerades slutade godis smaka godis. Med tanke på min generations mentala och fysiska styrka (ironiskt? Ja, kanske) drar jag slutsatsen att lite kemikalier och lite okända ämnen som inte tas upp på innehållsförteckningen stärker kroppen och rensar magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar