tisdag 31 mars 2009

Sextonde inlägget / Att ändra färg

Kommer ni ihåg de där bilarna man hade när man var liten? Om man gnuggade en stund ändra de färg, samma som ändrade färg om man hällde kallt eller varmt vatten på dom, ni minns va? Hade jag fritt fått välja hade jag lätt lackerat om vår Saab i den färgen, sjukt wt att bry sig om en 17 år gammal Saab till den milda grad att man lägger pengar på ny färg (och fetaste stereon, blått ljus under bilen och hela den där grejen), men om jag hade en dunk med den där magiska färgen hade jag inte snålat. Idén borde tas längre, kläder, sängkläder, diskho, ja jag tror faktiskt det mesta i den här välden hade mått bra av lite magisk färg.

1 kommentar:

  1. MEN, kommer du inte håg T-shirten som ändrade färg när du blev varm. Den var väl oftast vit sen istället för svettfläckar blev den röd eller nån annan färg som ansågs häftig på den tiden.
    Grejen var att det skulle vara roligt att sätta handavtryck på dom emn, det blev bara lite äckligt och mer synbart när nån var varm eller nervös.
    Violl vi verkligen vara med om det igen?

    SvaraRadera