fredag 27 mars 2009

Femte inlägget / När vi gräver guld vid Amiralsgatan

De dagar som följer på den här morgonen kommer vara ångestfyllda. Mer än vanligt. Jag kommer ligga på en Niklas nivå på ångestkontot, om ångest var kontobaserat.
Skola idag, inte så jobbigt, söndag är jobb, inte så drygt som det kan vara. Det är lördagen, högskoleprovet, 100 timmar att fylla i svarsalternativ med inget annat än penna, suddigum och genomskinlig linjal som sällskap.

För övrigt är det smått kul att läsa artiklar som den i Sydsvenskan, om omvärldens twistade syn på Malmö. Någon som känner igen sig alls?

Jag fick en frisör igår. Mal-o är nu personlig frisör. Jag misstänker dock att det var en sorry-att-jag-slog-dig-klippning. Det blev bra.

Sist men inte minst, flickväns-Malins morgonar är som barnböcker. En av de där man drar i pappersflärpar för att flytta pappersfigurer för att skapa någon slags interaktivitet.
"Strumpan, är den under kuddarna? Neeeeej. Men under tröjan? Neeeej"

1 kommentar:

  1. mina morgonar är vuxna och det var faktiskt BHn som jag sökte efter...

    SvaraRadera