söndag 29 mars 2009

Nionde inlägget / Rwanda ´94 möter äventyrsbad

Att klockan skulle ha ställts om missade jag som vanligt. Så när jag går upp vid tio och klockan är elva surar jag. Det blir inte bättre när runda mannen i det lilla livset vid kanalen har en kortautomat som strular, ett tag såg det ut som att det inte skulle bli något kaffe alls.

"Åh ja, jag är full fortfarande, jag kommer vara bakis idag älskling, du får ha förstående"
Det är ganska underhållande när sambon har festat och man själv dog lite framför fotboll och Total Recall (fortfarande sämst) på tv igår. Det finns så många sätt att fördriva tiden när någon har en självförvållad huvudvärk och lite lite ångest. Det kommer bli en fin dag.

En fin dag fram till fem över halv åtta då jag ska cykla ut till Mellersta Hamnen och jobba. Jag har inget emot att jobba. Jobba är lika med pengar är lika med konsumtion som jag gillar så mycket. Det är mer idiotin att tacka ja till att jobba natten till en måndag. En måndag då man egentligen ska gå i skolan.

För övrigt är Robinson helt omöjligt att titta på. Deltagarna är vidriga. Min lösning är att bara filma och inte hjälpa dom med redskap eller ha tävlingar. Lite Battle Royale fast med tång, kokosnötter och machete. Rwanda ´94 möter äventyrsbad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar