fredag 1 maj 2009

#51 / Temadag

Dagen efter. Jag är inte direkt bakfull, dock inser jag bara genom att titta på mig själv i speglen att en dusch hade förlängt livet. Stadsparken var trevlig i går. Debaser var trevlig. Idag, inte så trevlig. Speciellt inte jag. Vaknade med ett fruktansvärt humör, insåg redan innan jag steg upp att vara ute i det perfekta vädret tillsammans med alla som är lediga (för alla är lediga) är att glömma. Först plugga hemma, sen jobb och plugga där. Ett tema för dagen verkar ha formats.
I protest lyssnar jag på Cage knarkigaste mest depraverade låtar och dricker för mycket kaffe. Synd att ingen inser att det är en protest.
Gårdagens mest använda rubrik i "full med humor"-kategorin var svininfluensan. Alla skämtade om det. Det börjar bli lite lite tjatigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar