torsdag 21 maj 2009

#62 / Demokrati är inget för Sverige, tydligen

Hur blev det så att svenska folket helt och hållet förkastade demokratin till fördel för att klia sig på hemliga stället och dricka folköl? Att inte rösta i valet om en knapp månad är som att avsäga sig åsikter som "demokrati gör mig varm" och "demokrati är mysmys".
Och sen alla de som säger "ingen har sagt till mig vad det handlar om, därför röstar jag inte" borde förpassas till Nord Korea eller valfri annan plats där man inte behöver bry sig. Förväntar sig folk att någon ska komma hem till dom och berätta exakt vad allt handlar om medans de ligger i soffan med chipssmulor på ölmagen och när deras ungar klättrar på den inte avstängda spisen? Skandal!

Ett exempel på hur det står till med svenskarna är väl att Aftonbladet nästan högst upp på sin sida har en artikel där man listar nakenbad?
Hellre naken än i vallokalen?

2 kommentarer:

  1. Anonym ung arg man21 maj 2009 kl. 15:42

    Så jävla rätt!!! Jag börjar på fullt allvar känna att en stor del utav Sveriges befolkning skulle kunna tvungsutvisas till Syrien eller Nordkorea (beroende på vilket klimat dom föredrar), åsiktslösa jävla får!

    Jag kan absolut respektera att alla inte kan ha mina insiktsfulla åsikter om EU :P Men någon jävla åsikt överhuvudtaget kan dom väl ha!

    Och dessutom så kan jag tillägga att någon ska komma hem till dom som du nämner och föreläsa är dom inte heller intresserade av, det är nämligen en repris av Sex and the city på tv just då, som dom inte vill missa.

    Civilisationens förfall....

    SvaraRadera
  2. Det är på väg utför. Om ett par år när Sverige har tagits över avv Pirater och SDare får vi se vad dom säger

    SvaraRadera