torsdag 21 maj 2009

#61 / Om att bestämma sig

Första gången, eller dagen kanske är mer rätt, på otroligt länge som det inte finns någonting alls att plugga. Det känns mystiskt.
Hur som helst.
Jag har bestämt mig för ett par saker.
-Detta kan låta kallt och beräknande, men det finns inte plats för orkeslöshet och likgiltighet i Sebastians liv, därför är det cut ´em off cold som gäller. Vissa personer, jag orkar inte skapa drama här, ni vet vad jag menar. Under våren ha, äh.
-Jag håller på att sluta röka. Men där finns ett par viktiga detaljer i det här. Jag slutar inte röka för hälsa, ekonomi eller någon annan anledning, jag slutar för att jag faktiskt tycker rökare är ganska grisiga överlag, man vill ju inte vara grisig. Om det blir en grej av det eller om någon ser det som ett tillfälle för mobbning om jag skulle ta en cigg, då blir jag kedjerökare istället. Varför kan folk inte ta lite lättare på saker som de här.
-Den här sommaren kommer bestå av jobb men samtidigt vill jag ha ut något av sommaren. Jag vill få ut något av den eventuellt sista sommaren innan den fem år långa utbildningen börjar. Vad vet jag inte men meningsfullt ska det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar