söndag 17 maj 2009

#59 / EXTRA! Malena sjöng falskt!

Det är inte så att jag bryr mig. Alls. Men efter lite tvång och lite plikt såg jag den där festivalen på tv igår. Jag missade Mission, Secret Wars och lite annat för att få priset som årets pojkvän, att stanna hemma och ta hand om sin flickvän, förnärvarande döende i en förkylning, berättigar en till en hel del applåder.
Jag har inte sett hela finalen sedan Carola vann med stormvind-låten, så jag har inte vanan.
Sammanfattat kan man säga så här:
-Den där Malena, högt hårfäste och lite lite äldre, kan operadelen bra, men resten av låten, märkte ingen att hon sjöng falskt? Såg just på nyhetsmorgon där man behandlade henne som om hon var gjord av glas. Lite "kjejsarens nya kläder" över det.
-Tjejen som sjöng för något land tillsammans med Arash var nog det absolut trevligaste för ögonen som europa kan producera. Det nordiska och det västeuropeiska utseendet är ganska trist i jämförelse med det central och östeuropeiska.
-Varför dra ut på det så länge? Tre timmar är en väldigt lång tid.
-Mitt förslag är att göra som med fotbollen där VM hålls var fjärde år, samma sak för melodifestivalen och det börjar kännas lite vettigt, men bara lite.
-Jag vet inte vilka det var, men de två svenska kommentatorerna, kommer de bli landsförvisade för att ha lyckats hålla en jämn nivå av extrem dryghet och WT-humor en hel lördagskväll? Jag kan visa vägen.

Idag ska jag plugga, plugga massor. Fick högsta betyget på uppsatsen förresten, vägen mot hak/helskägget och manchesterkavajen blir bara rakare för varje dag.

1 kommentar:

  1. Javisst sjöng hon falskt! Skrivs ingenstans?! Och hons som sjungit så fantastiskt HELA tiden innan. Såå tråkigt!

    SvaraRadera