onsdag 1 april 2009

Sjuttonde inlägget / Jag bryr mig inte om kycklingarna

Onsdag. Morgon. Och alla pratar kyckling. Det finns inte så många saker jag bryr mig mindre om än kyckling. Dock är paranoian i tråden om "skandalen" på FB fin morgonläsning. Det intet existerande intresset är en av fördelarna med en mångårig vegetarianism, ett val som inte grundar sig i små ulliga djur med stora ögon och dess öde som i att kött faktiskt inte smakar speciellt bra.

För övrigt är idag en sådan där dag när man borde stanna i sängen. Omotiverad lång skoldag, grått och dimmigt utanför fönstret och om jag skulle känna efter lite lite extra lite lite intensivare hade jag nog kunnat komma fram till att jag inte är riktigt kry. Men jag väljer att inte göra så, jag blir ytterst sällan sjuk och att hetsa fram något känns inte som en god idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar