måndag 20 april 2009

#41 / Fresh

Sol. Idag igen. Jag är gladast i Malmö över att lämna jackan hemma, här hade jag kunnat skriva ett riktigt hett modeblogginlägg om min fresh outfit jag glänste över staden med idag, men nej. Jag väljer att berätta om debuten på trädäcket nere vid vattnet, att vi i skolan pluggade utomhus och att jag får lustiga sms från någon.
Han tackar för helgen, att den var "galet kul". Jag tänker "glädje är att sprida värme till andra". Jag tänker "vem är du människa?" och när jag frågar just det får jag tillbaka konstiga ord med konstig stavning. Säkert något ungdomligt. Säkert något djupt.

Dagens givna melodi som borde spelas genom alla tillgängliga högtalare är Aesop Rocks Daylight.

Dagens sorg är att fresh outfits snart är något jag bara minns, på grund av aptiten som rymde och tog massa procent av Sebastian med sig så är de flesta kläderna för stora. Visst kepsar och färgglada strumpor passar perfekt, den där preppy-mönstrade Fred Perry-pikén sitter bättre än tidigare och byxor som tidigare var thighta är nu klädsamt baggy, men lycka? Nej. Alla de vackra, snygga och bekväma kläderna är lite eller mycket för stora. Vem ska sponsra en ny garderob? Någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar