tisdag 7 april 2009

Tjugosjunde inlägget / Min kompis taxikillen

Jag åkte lite berusad och väldigt trött taxi från mitt emot Folkets Park någon gång mellan ett och två i natt. Först släppte vi av Amrita och sen fortsatte vi mot Västra Hamnen. Väl framme framför Turning Torso börjar han snacka.
"-Kompis, var det en rolig natt?
-Jo
-Kompis, studerar du?
-Ja, jo, det gör jag
-Jag ska också göra det
-Okej?
-Jag ska läsa till sjuksköterska
-Trevligt (räcker fram mitt kort för att betala)
-Kompis, jag tar inte ditt kort
-Okej (svettas) jag kan lämna min väska så kan jag springa och ta ut pengar
-Jag litar på dig, du ska inte lämna något, väntar här
-Okej? Vad blir det?
-150
(kommer tillbaka med två hundringar)
-Kompis, sätt dig
-Eh, okej (svettas ymnigt)
-Nästa gång du åker taxi, fråga efter XXXXX (vill ju inte avslöja "min" kille)
-Lätt!
-Kompis, halva priset för dig, 70 kronor
-Härligt!
-Kompis, väntar en flicka på dig?
-Jo, min sambo, men hon sover nog
-Haha kompis du får vara tyst när du kommer hem
-Eh, jo, ja, mmm
-Gå hem och sov nu mannen
-God natt"

Det var ett konstigt samtal, han var så övertygad om vår nyfunna vänskap. Jag visste inte riktigt vad jag skulle gör. Klia hans buskiga skägg hade varit över gränsen. Men nu har jag en taxikille, halva priset för mig. Jag kommer åka väldigt mycket taxi med start idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar