måndag 6 april 2009

Tjugofemte inlägget / Kung Teddy

Som sagt, jag är ledig idag. Fördelen med folkhögskola är att man får vad resten av vuxenvärlden går miste om, nämligen lov. Just nu påsklov. När jag slutade gymnasiet för ungefär 90 år sedan trodde jag aldrig jag skulle ånjuta lovprivilegier igen. Men nu sitter jag här. visserligen ganska mycket att plugga, en uppsats att skriva och en lägenhet som behöver städas men jag kommer inte åka gul buss den här vecken och det är ju vinst hur man än ser på det.
Det ser ut att bli fint väder idag igen. Umgänge är dagens titel och jag har alla intentioner att leva upp till titeln.

För övrigt blir man trött på mediernas kvasinyheter. Idag är den minst intressanta kvinnan som räddade en undulat, med det fina resultatet att hennes väninna ligger på sjukhus. Vackert.
Dagens irritationsmoment är TV4 Öresunds morgonnyheter. När kung Teddy Landén satt där var det klass på sändningarna. Nu förtiden, klass? Inte så mycket!
Kvinnorna de anställt skulle lätt kunna tas för lätt utvecklingstörda om ljuset bara var rätt. de får nyheterna att kännas som om de inte hade något värde, ungefär som Skånska Dagbladet och andra landsortstidningars lokalrapportering.

Appropå Teddy Landén. Anledningen till hans kungliga titel är enkel. Under DC-demonstrationerna för ett par veckor sedan sågs han gå runt i en TV4-jacka, militärhjälm, han spatserade runt och såg ut att styra allt som hände på plats. Orädd rökte han en cigarill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar