lördag 25 april 2009

#47 / Efter elden

Efter natten som minst sagt var speciell som avslutades med alldeles för lite sömn, har jag hållt mig vaken hela dagen. Förutom en kvart vid sex tiden men det fixade okänd-utländsk-man-1974 så snällt åt mig. Jag blir alltid lika rädd när det ringer på dörrklockan, kod in till huset brukar vara lika med att dörrklockan får vara tyst. Rädd är ordet.
Jag är i vilket fall på jobb nu. Efter gårdagens bränder luktar hela östra och mellersta hamnen fränt, det sticker lite i näsan och inte ens måsarna och gässen verkar vara helt nöjda.
Jag är redan så där trött att det är svårt att fokusera med ögonen. 8 timmar och 5 minuter kvar. Det är ingenting. Knappt någonting i alla fall. Jämför det med snittiden på en USA-resa eller hur lång tid det tar att få tillbaka på skatten. Ingenting nästan.

Förresten, det är här jag borde skriva en disclaimer, en liten ansvarsfrånsägelse för vad jag sa och gjorde natten till idag. Ingenting ekivokt, barnsligt eller något annat som skadar mig eller tredje part. Mer det där jag pratade för någon dag sedan, eller kanske idag, om att ta en minut och rannsaka sig själv, gränsen mellan en riktigt trevlig kille och bli utsläpad av vakterna är i bland hårfin. Jag höll mig nog på rätt sida. Inte en enda vakt tittade åt mitt håll. Inte en enda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar