fredag 17 april 2009

Trettiosjätte inlägget / Min vardag är bättre än din

En fredag håller på att bli eftermiddag men jag är lite trött så när jag är i gång igen håller nog samma dag på att bli kväll.
Skolan spurtade förbi smärtfritt, i och för sig lite långa pass idag men inte klagar er hjälte på det, nej. Filosofin som ibland (om Mattias hittar hit så menar jag faktiskt inte ett ord i följande mening) kan bli lite träig och diskussionerna fastnar ofta i samma cirkelargument som diskussionen gick ut på att undvika. Men inte idag. Idag var det riktigt trevligt. Dualism, Berkeley, monism, hela den där grejen.
Sen buss, en buss till, stå lite extra i solen och ta en cigg, upp med hissen, av med byxorna, av med skorna, byta keps, på med kaffe, starta datorn, plugga in datorn till TV:n för att kunna få lite vettigt ljud i lägenheten och nu skräddarställning i fotöljen och John Blund-grus i ögonen.
Efter den andra kopp kaffen, som jag just hällde upp, ska jag lägga mig på sängen, tänka på fina saker som enhörningar, ylande vargar och månljus, mysa lite till de förra och till WT-auran de stolt bär upp. Sen ska jag somna. Bli väckt. Duscha, motvilligt. Sen, en tio minuter efter det, kanske en kvart om jag fastnar vid datorn så sätter jag mig på tvåan till Hansa, lite shopping, sen lite grillfest. Just grillandet låter jag andra ta hand om, jag äter ju som bekant inte, alls. Men det kommer gå bra.
Ska tillfredställa mitt sociala behov för hela helgen i kväll och i natt. Jag jobbar i morgon natt och just den sociala biten blir ju lite lidande när man sitter i en skabbig husvagn och nattvaktar bilar.

1 kommentar:

  1. Hur lyckas du få en uppenbart skittråkig dag att låta så intressant?
    kudos to sb!

    SvaraRadera