torsdag 23 april 2009

#44 / Världens menlösaste nyheter

Morgonrutin blev bussresa blev att hoppa av på Gustav blev tre timmar på biblioteket blev bussresa blev koka kaffe här hemma. Så här långt en trevlig dag.
Tog en runda bland tidningarna på nätet. Resultat: jag känner mig matt och omotiverad. Ibland slår våra tidningar rekord i ointressanta nyheter. Jag menar inte de finansiellasidorna eller liknande, jag förstår dess syfte. Men som idag skriver tidningarna om att Haga slott ska beredas för att bli bostad för kronprinsessan med man, inte så givande läsning om man inte är en hängiven royalist (som Maja). SVD fortsätter i samma menlöshet med rapportering kring Ryanair och fetmaavgifter. En tidsfråga innan de klassiska Kalle Anka-löpen syns i Sverige, "hund bet katt", "pojke bet hund", "flicka bet pojke" osv. Visst finns där intressanta artiklar och nyheter men menlösheten dödar effektivt lusten att fortsätta läsa. Jag tror hip hop, det nybryggda kaffet och plugg är dagens melodi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar