onsdag 22 april 2009

#42 / Ytterligheter

Gårdagen gick från ytterlighet till ytterlighet. Visst är det intressant att läsa om ytterligheter men att gå in på de är inte lika roligt. Smärtsamt skulle ett passande ord stavas.
Neurologen på förmiddagen och jag insåg att man inte sätter sig i närheten av stroketanten i rullstol i väntrummet. Det var inte bara ansiktet som inte längre kunde kontrolleras. En doft. Eller stank är mer passande. Vi kan enas om odör. En odör spred sig och jag satt på fel ställe, jag har ett problem med dofter jag inte gillar. Jag förstår inte hur man kan acceptera att låta ens näsa förorenas av dofter som uppenbart varnar om fara. Hennes odör varnade om mer än fara. Vi var på studiebesök på reningsverket i Lund när jag gick på mellanstadiet, stora bassänger med det vi väljer att spola ut med toalettvattnet, det finns uppenbara kopplingar mellan reningsverkets speciella odör och stroketanten.
Resultatet av själva besöket på neurologen är ännu fler blodprov och att bli kallad till ett sömneeg.
Kladd i håret och sladdar från huvudet har ju varit så fruktansvärt kul tidigare, ligga stilla en längre stund och försöka att inte använda musklerna i ansiktet och nacken. Att försöka sova under tiden verkar vara nothing but a bag full of fun.
Så, vara vaken och leva ett vanligt liv dagen innan, vara vaken utan kaffe hela natten och sen kladd och sladd. Jag ser inte fram emot det.

För övrigt var fotbollen, Arsenal - Liverpool, trevlig. Mer på grund av att sitta och prata med Emil och Suleyman än själva fotbollen, Premier League har aldrig varit min grej, dock var de sista tio minuterna spännande.
Ett par sms som det verkar ha varit bättre att inte ha skickat, det är inte så att jag ångrar vad jag skrev, inte alls, det är mer att responsen inte blev den som jag hade hoppats på. Men skratta, skämta och prata om något annat - den tråkiga medicinen för situationer som den här.

Nu, dricka upp kaffe, raka ansiktet, duscha, åka buss, skola. Under tiden lyssnar jag på Can Ox - The F-word (givetvis Rjd2 remixen) och Atmosphere - Fuck You Lucy. (Tolka inte in något i låtvalet, rykten går det nog av).

2 kommentarer:

  1. Jag ska stå brevid dig då du går in på sjukhuset för det där sömntestet, jag ska ta kort. Och jag ska njuta. Till sebbemappen, fooshuu!

    Vadå? ska man inte läsa in allt i vad du säger?
    Ska man inte?
    Oh, fan också.

    SvaraRadera
  2. jag ska ta kort efteråt.. det är en speciell frisyr man får av det där kladdet. kombinerat med morgonfrisyr Är det a bag full of fun!

    SvaraRadera